KLM (bron: KLM)
KLM maakt bekend als eerste luchtvaartmaatschappij ter wereld gebruik te gaan maken van een WhatsApp Business account. Het bedrijf gaat via WhatsApp contact onderhouden met klanten.

Klanten kunnen voortaan via WhatsApp Business bevestigingen van boekingen, check-in notificaties, boarding passen en updates over vluchtstatussen toegestuurd krijgen. Daarnaast kunnen klanten WhatsApp gebruik maken om vragen te stellen aan KLM. 

Testprogramma
Uit informatie op de website van WhatsApp bleek onlangs dat het bedrijf een testprogramma is gestart met WhatsApp Business. Een select aantal bedrijven kan een geverifieerd WhatsApp Business account worden aangevraagd, waarmee zij via de chatapplicatie contact kunnen onderhouden met klanten. KLM is één van de eerste bedrijven ter wereld en de eerste luchtvaartmaatschappij die gebruik maakt van WhatsApp Business.

De dienst wordt gefaseerd uitgerold en is momenteel beschikbaar in een beperkt aantal landen. Op korte termijn wordt de dienst wereldwijd beschikbaar gesteld. Het chatverkeer tussen bedrijven en hun klanten wordt versleuteld om te voorkomen dat kwaadwillenden kunnen meelezen.