In Austin wordt op 12 maart 2017 tijdens South by Southwest "New Dutch Wave" gelanceerd. “New Dutch Wave” is zowel een fysieke ontmoetingsplek, een showcase-paviljoen, als een online meeting point; een platform voor creatieve bedrijven. Het benadrukt de toptienpositie van Nederland als creatief land en de kracht van de verschillende “creative cities”. Daarnaast is in Austin een “Take Over House” waar gedurende het festival ruimte is voor Nederlandse muziek, meet-ups, startup-pitches, kunstprojecten, lezingen, panels en netwerkbijeenkomsten. 

Aanvulling

Het ‘Take Over House’ is een aanvulling op de reguliere deelname van Nederlandse partijen aan SXSW. Startup Envoy ZKH Prins Constantijn zal het Take Over House openen om van 12 tot en met 16 maart ruim baan te bieden aan Nederlandse interactieve media, film en muziek.

Intensieve samenwerking

Dit nieuwe publiek-private initiatief is het resultaat van intensieve samenwerking tussen het ministerie van Buitenlandse Zaken, de Nederlandse ambassade in Washington, de Nederlandse zakelijke vertegenwoordiging in Houston (NBSO), StartupDelta, Topsector Creatieve Industrie, Buma Cultuur en de gemeentes Amsterdam en Rotterdam. De overheidsdeelname is gericht op een gezamenlijke aanpak om Nederland als geheel te presenteren en een impuls te geven aan het Nederlands bedrijfsleven.

Het nieuwe consortium “New Dutch Wave” van Corrino Media Group, Wink en Enterprise Summit heeft een strategie ontwikkeld om Nederlandse creatieve ondernemers en artiesten nog meer in de spotlights te krijgen op SXSW.

Naast activiteiten op de SXSW Trade Show en in het “Take Over House” worden ook innovatievouchers toegekend aan Nederlandse deelnemers die zich presenteren op het SXSW-hoofdprogramma. Klik hier voor registratie